torstai 30. tammikuuta 2014

Nappi, lukkari, talonpoika...

Lisää vanhoja nappeja!
Muistan kun äidilläni oli minun vanhassa muovisessa marjakorissa nappeja,
usein niitä tuli plarattua!
Siitä korista nämäkin ovat peräisin. Onneksi muutaman olen säilyttänyt.
Vasemmalla ylhäällä olevat kolme nappia ovat varmaan satavuotta vanhoja!
Sitten noita valkoisia nappejahan oli ennen kaikissa mahdollisissa vaatteissa,
jopa alusvaatteissa! 
Muutamia sormustimia!
Minäkin olen niitä jopa käyttänyt!
Ja karhulankaa! Sitä joku tässä jossain kyseli, että miksei sitä saa enään kaupoista!!!
Mulla on kaksi rullaa, mutta eipähän enään kauheesti ole silläkään langalla käyttyöä!
Ja ihania Singerin puolia!
Suurennuslasi on mummoni vanha. Kaunis! 
Kaksi vanhaa rintakrossia!
Olen ne saanut Elina-tädiltä, ne ovat yli satavuotta vanhoja!
Oikealla ylhäällä on ihanat vanhat sakset, niissä on kauniit kruusaukset.
Muovinen virkkuukoukku ja toinen, jossa on myöskin jotain kruusausta.
Nekin ovat Elina-tädiltä saatuja. Sitten on sukkapuikot.
Kauhean ohuet, mutta tuollaisilla vain ennen kudottiin.
Alhaalla oikealla on kaksi parsinsientä.
Kyllä olivat aikoinaan käteviä!
Luulen, että nämä ovat pappani tekemiä!


Laitoin eilen muutamia kuvia Keski-Suomen aluetoimitukseen
ja alueuutisissa niistä näytettiin sitten tämä!
Varoiteltiin menemästä heikoille jäille!
Kuva on tuosta Ahvenlammelta, siitä lähtee joki Päijänteeseen,
ja siellä joen suussa on sulaa!

1 kommentti:

  1. Kaikkea kivaa vanhaa on totta että ei saa enää karhunlankaa kaupasta hieno kuva.

    VastaaPoista