torstai 3. syyskuuta 2015

Marimekko elämää!

Marimekko elämää -väriä, raitoja ja muotoja
-näyttely Jyväskylässä Suomen käsityön museossa!
 
Tuota hamekangasta en aikoinaan ymmärtänyt,
että on Marimekkoa!
Verhokangasta on ollut meilläkin!

Tästä kankaasta olen aikoinaan tehnyt rullaverhon.
Se oli todella hieno, harmi kun ei ole kuvaa.
Sinne alareunaan tein oikein sellaiset lenkit ja siihen pujotin puukapulan.
Vaikka itse sanon niin hieno oli.
Kangas on edelleen minulla!

Tälläinen oli minullakin, ruskea, tyttärellä tuo musta,
se on vielä tallessa!

Kahta oikeanpuoleista on meilläkin ollut!

Aaltokohan tuon sinivihreän nimi oli, sitä on vieläkin meillä pussilakanat.
Verhona oli oranssina, myöskin tuota Kaivo kangasta oli monen värisenä meillä!

 
Näitä paitoja minulla oli muistaakseni kolme tai neljä,
yksi mustavalkoinen, kaksi punaisen eri värejä!

 
Unikkolakkeja oli muutamia minulla äidilläni,
äitini ne ompeli!
Tuosta vaaleanpunaisesta unikosta minulla oli äitini ompela
liivihame, aivan ihana, se oli silloin vielä erikoinen väri!

 
Näyttely ei ollut mielestäni kovinkaan näyttävä,
aika suppea otos Marimekosta!
 
Tämä Unikko on vaan niin minun suosikki!
On ollut verhoja makuuhuoneessa, keittiössä,
keittiössä oli siniset verhot ja sininen Unikkolamppu.
Unikkoa on ollut kasseina, varmaan kaikki värit,
lakanoita, tyynynliinoja, pöytäliinoja,
oli minulla kaksi erilaista unikkojakkuakin!
Tätä nykyä ei paljon enään ole, muutama pöytäliina ja tyynynliinoja
ja pussilakanoita, verhoina ei enään ollenkaan!
Ihana Unikko, meillä on sama syntymävuosikin!
 

4 kommenttia: